vrijdag 1 oktober 2010

CD Presentatie Nick en Simon


Gisteren was in Volendam de CD-presentatie van Nick en Simon. Aangezien ik nog nooit naar een CD-presentatie was geweest, was het voor mij een spannende dag. Zelf luister ik niet naar de muziek van het duo, maar het was een interessante en leerzame dag voor mij. Ik heb een kijkje kunnen nemen hoe zo’n presentatie organisatorisch wordt aangepakt. Ook heb ik een beetje afgekeken hoe mensen aan het netwerken waren. Dit is namelijk voor mijn toekomst van groot belang.
Bij binnenkomst voelde ik een aangename sfeer rondhangen. Van te voren was ik gewaarschuwd voor chaotische taferelen. Ik heb daar helemaal niks van mee gekregen. Er hing een vertrouwelijk ‘Volendams’ sfeertje. Je merkte dat het een besloten kring was, iedereen kende elkaar daar! Het was vreemd om daar rond te lopen, met het idee dat je misschien later ook wel iedereen kent en iets betekent in de muziekindustrie.
Verder was er tijdens de presentatie veel weggegeven. Nick en Simon kregen uit handen van Albert Verlinde het eerste exemplaar van ‘Fier’, het nieuwe album van het duo, uitgereikt. Ook werden zij verrast met een platina en gouden award van ‘Fier’. Het album is namelijk nu al meer dan 50.000 keer verkocht voor release.
Ook geven Nick en Simon speciale concerten onder de naam 4 X Fier weg in Februari en April. Samen met een live band zullen zij de nummers van het nieuwe album gaan zingen op deze tour!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten