donderdag 14 oktober 2010

Track Mixen:



Na de opnames met Bibi en Jeroen, van vrijdag 1 oktober, zijn Joey en ik de track gaan afmixen.  We kwamen er al snel achter dat we de basgitaar niet goed hadden opgeslagen want we konden het bestand niet terug vinden. We voegden een galm toe aan de 1e en 2e stem en een equalizer die de stem wat meer body geeft. Ook voegden we een compressor toe aan de masterfader zodat alle instrumenten meer als één geheel klinkt.  Na een paar uurtjes ploeteren en proberen hebben we de tracks tot een nummer ‘gebounced‘ en deze verstuurd naar de muzikanten.
Deze vonden de gitaar nog iets te overheersend en te weinig piano. Ik ben vervolgens nog een keer de editing room ingegaan om dit nog aan te passen. Een medewerker van Inholland vond de baspartij terug en deze heb ik dus ook nog kunnen toevoegen. Na 2 uurtjes mixen was het nummer klaar. De Track vind je hier. Zelf kwam ik thuis tot de conclusie dat de basgitaar te hard staat. Vertel me wat jij ervan vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten